- Książeczka zdrowia dziecka
- Ksero wyników badań medycznych informacji po konsultacjach specjalistycznych (np. badanie słuchu, badanie neurologiczne, EEG genetyczne, metaboliczne).
- Nagrania filmowe na pendrivie (celem zapoznania się przez diagnostów z nagraniami po spotkaniu diagnostycznym) – nagrania mają na celu zaprezentowanie funkcjonowania dziecka w codziennych naturalnych sytuacjach. Wskazane, aby filmy były z kliku różnych dni, nie były zbyt krótkie ale pokazywały sytuację całościowo.
W szczególności nagrania powinny uwzględniać:
– samodzielną zabawę/aktywność dziecka w czasie wolnym,
– zabawę/wspólną aktywność z rodzicem,
– zabawę z rówieśnikami (bez udziału osoby dorosłej),
– filmy z domowej videoteki ukazujące sytuacje społeczne np. imprezy rodzinne, wakacje, codzienne sytuacje domowe itp. bardzo ważne są też filmy z lat wcześniejszych,
– zachowania niepokojące rodziców (jeżeli takie występują).
Materiał filmowy powinien zawierać kilka/kilkanaście krótszych filmików – całość powinna mieścić się w przedziale 40min – do 1h.
W sytuacji trudności w nagraniu dziecka np. w przypadku dziecka starszego proponujemy zaangażowanie dziecka w przygotowanie nagrania np. opowiadania o swoim pokoju, zainteresowaniach, rodzinie itp.
- Aktualne zdjęcie dziecka do dokumentacji.
- Wywiad z rodzicami.
Pytania w wywiadzie będą dotyczyły aktualnego funkcjonowania, ale też przebiegu ciąży oraz wczesnego rozwoju dziecka – prosimy o przypomnienie sobie i usystematyzowanie informacji dotyczących pojawiania się pierwszych słów, rozumienia mowy, pojawiania się kolejnych zabaw
i zainteresowań dziecka. Pytania będą dotyczyły również czasu (wieku życia dziecka) pojawiania się określonych umiejętności lub niepokojących zachowań.
- Aktualna, oryginalna (z pieczątką i podpisem nauczyciela) opinia z placówki, do której uczęszcza dziecko przygotowana na potrzeby diagnozy, według wytycznych z załącznika – Opinia o dziecku/uczniu na potrzeby Zespołu Orzekającego
- Dotychczasowa dokumentacja szkolna, opinie psychologiczne, terapeutyczne, wcześniejsza dokumentacja z innych poradni psychologiczno – pedagogicznych itp. w formie kopii (do pozostawienia w poradni).